תפריט סגור

איזה ריצוף מומלץ לגינה?

בית שכולל גינה, קטנה או גדולה, הוא חלום שמשותף לרבים מאיתנו ויש גם לא מעט ישראלים שכבר הפכו אותו למציאות. כדי שהחצר תהיה יפה במיוחד כדאי להקדיש מחשבה גם לבחירת הריצוף בגינה. בין האפשרויות המומלצות: דק, משטחי גומי, אריחי פורצלן, אבנים משתלבות ובטון.

דק

אופציה אחת של ריצוף חוץ שהוא גם אסתטי להפליא וגם פרקטי מאוד היא דק. בשנים האחרונות הפכו הדקים לפופולריים מאוד, בעיקר בזכות העובדה שניתן להשיג אותם במחיר סביר וכמובן שגם ליופי מרהיב העין שלהם יש חלק בכך. ניתן לבחור בין דקים מעץ טבעי לדקים סינתטיים, ואם אתם מעדיפים את הגרסה הטבעית החלטה נוספת היא לגבי סוג העץ – אורן, אלון, איפאה והאפשרויות עוד רבות. בכל מקרה התוצאה שובת לב ומייצרת חיבור מוצלח מאוד עם הסביבה. כשהדק עשוי עץ נדרשת תחזוקה שוטפת בדמות צביעה מחודשת בתדירות של פעם בשנה כדי למנוע מראה דהוי ואפרפר.

משטחי גומי

משטחי גומי הם ריצוף חוץ זול ופרקטי מאוד. ניתן לצקת את הגומי בכל מקום בחצר שבו תרצו משטח כזה או לקנות אריחים שעשויים מהחומר הגמיש, הקל לניקוי והעמיד. ריצוף בעזרת משטחי גומי מתאים בעיקר לחצרות שבהן ילדים צפויים לשחק במשך שעות רבות כך שכדאי כמובן להגן עליהם במקרה של נפילות (שמן הסתם יתרחשו מעת לעת).

אריחי פורצלן

אריחים חוסכים לנו את הצורך לתחזק את הדק ומצד שני הם מתאפיינים באסתטיקה מרשימה יותר בהשוואה לגומי. עוד כדאי לדעת שישנם גם אריחי גרניט פורצלן שנראים כמו עץ טבעי לכל דבר, ובאופן כללי ישנו חופש בחירה נרחב עבור ריצוף חצר כשמשתמשים בגרניט פורצלן. מומלץ לנסות ליצור מעין המשכיות בין הבית לבין החצר מבחינת האריחים, כשאלה החיצוניים יהיו בגוון מעט כהה יותר. עוד המלצה היא להשתמש באריחים בגדלים שונים כדי להפוך את הריצוף למעניין יותר.

אבנים משתלבות

אחת האופציות היותר משתלמות כשמחפשים ריצוף חוץ במחיר זול. היתרון העיקרי של האבנים המשתלבות הוא השפע האינסופי כמעט של מרקמים, גוונים, צורות וגימורים, כך שניתן להעניק לחצר כל מראה שתרצו. מומלץ לא להניח את האבנים ישירות על הקרקע כדי למנוע שקיעה עתידית. המלצה נוספת היא להיעזר בחומרי הדברה (רצוי מאוד ידידותיים לסביבה) כדי שבין החריצים של האבנים לא יצמחו עשבים עיקשים.

בטון

אם בעבר הבטון נתפש כקר ואפילו מנוכר, ובעיקר בעל מראה תעשייתי, כיום ניתן למצוא אותו גם בעיצובים מודרניים בפנים הבית – למשל במטבחים ובסלונים – וגם בחצר אפשר להיעזר בחומר בעל נוכחות מובהקת זה. עוד יתרון משמעותי של בטון הוא העמידות הגבוהה שלו, הוא לא ישקע ולא יישחק, וכמו כן קל לנקות אותו. כמו כן ניתן באמצעות שיטות מתקדמות "לשחק" עם המראה של הבטון ולשדרג את העיצוב שלו.

מחפשים קיר ירוק מומלץ?  בקרו באתר Richard Vertical Gardens – לאתר לחצו כאן

דילוג לתוכן